cambodja 1 feb t/m 6 feb - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van famalberts - WaarBenJij.nu cambodja 1 feb t/m 6 feb - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van famalberts - WaarBenJij.nu

cambodja 1 feb t/m 6 feb

Door: fam Alberts

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Siem Reap 1feb 2014:
Vandaag even een lekker dagje zwembad met de kids en even helemaal niks doen. De grote stad hakt er wel in qua vermoeidheid. Dus wij lekker op 5 hoog op een lekker zonnebed, met een heerlijk zwembad ons zelf vermaken. Heerlijk was dit even, Thijm was als een vis in het water, Manou lekker met wat speeltjes en wij genieten van onze kinderen. ’s Avonds ons door een rijtuig met scooter ervoor naar de stad laten brengen en daar pizza en ijs gegeten, Toppie!

Siem Reap 2 feb 2014:
Ja, als je hier bent, moet je de Angkor Wat hebben gezien en de tempel die ze na hebben gemaakt voor de fim: The Tomb Rader. Wat prachtig zeg! En wat is Cambodja toch een mooi land met lieve mensen. Wel had Thijm zoiets van:”mam, ik ga vandaag niet weer tempels bekijken hoor! Ik ben er wel klaar mee.”(hoorde ik mezelf ff praten, haha)Ook even een nose to nose picture genomen, erg grappig, omdat het beeld een paar meter verder staat.
Dit was ook de dag dat we opa en oma zouden zien, wij wachten in hun hotel en het was een fijn weerzien. Best lang zonder de mensen die je lief hebt. Gezellig samen gegeten en terug naar ons hotel.

Siem Reap 3 feb 2014:
Vandaag verkassen naar het hotel van opa en oma. Zij hadden vandaag de tour dag en wij hebben heerlijk gezwommen. Ik heb voor het eerst de LINDA uitgelezen. Dat is even genieten. Wat een luxe hier, waarop Thijm vroeg:” mama wat is eigenlijk een dag budget?” Grappig dat hij dit op deze plek vroeg, wij hebben dit dan ook uitgelegd. Manou heeft van 2 tot half 6 geslapen, deze dame had ook wat slaap in te halen.

Phnom Penh 4 feb 2014:
Vandaag vliegen naar Phnom Penh. Ook al was het een korte vlucht, het reizen neemt aardig wat tijd in beslag. Aangekomen in ons hotel zijn we lekker wezen lunchen en is Sander met Thijm gaan zwemmen, ik ben met Manou gaan slapen. Ook een tour geboekt voor morgen. Hier heb je namelijk de killing fields waar je zeker geweest moet zijn. Rustig dagje dus.

Phnom Penh 5 feb 2014:
Ja, weer terug de geschiedenis. Alleen deze is nog niet zo lang geleden, om precies te zijn 34 jaar geleden. Hier zijn in een periode van 4/5 jaar 3 miljoen van de 8 miljoen Cambodjanen op brute wijze vermoord(1975/1979). Wat een hel heeft zich hier afgespeeld. Een vernietigingskamp, waar mensen vermoord werden die geleerd waren, een bril droegen of een andere taal spraken. De leider des tijd wilde een boeren staat ervan maken, dus naar school gaan was niet nodig Toen wij binnen kwamen op de plek waar deze genocide heeft plaats gevonden, konden wij dit beiden voelen. Wel heerst op deze plek een serene rust, maar als je onder je kijkt zie je duidelijk de sporen van toen. Massa graven, kuilen waar je levend werd in gegooid en kapot werden gemaakt. Niet met kogels, want dat was te duur. Je wandelde zo een heel parcours af met een nld ingesproken bandje. Gegeven moment stonden we bij een boom met allemaal gekleurde bandjes erin, ik drukte het nummer in en luisterde….Ja, luisterde en huilde, hier was de boom waar baby’tjes tegen aan werden gegooid en hun moeders moesten toe kijken. En dan loop je daar met je eigen 2 kinderen, de een slaapt en de ander is muisstil aan papa’s hand. (trots op mijn zoon)
We waren beiden verdrietig, maar blij dat we hier wat meer over weten, deze heftige geschiedenis die Cambodja met zich mee neemt. We hebben een bloem bij het monument gelegd en zijn daarna stilletjes gegaan. Wat een leerzame, boeiende reis. Kan ik mijn leerlingen op school nog meer vertellen tijdens geschiedenis Martin!


Phnom Penh/ Bangkok 6 feb 2014:
Vandaag vliegen naar Bangkok. Weer een stukje dichter bij huis. Ook tevens ook het laatste stukje van onze reis. Veilig aangekomen en we merken weinig van de onrust, het voelt hier weer vertrouwd! Lekker gegeten en morgen vroeg op, want we gaan naar Hua Hin om nog 10dgn met opa en oma te vertoeven aan het strand, ff bijkomen voordat we naar huis gaan.

  • 09 Februari 2014 - 13:07

    Lyam, Yuna, Marcel & Gaby:

    Mooi om te lezen over het laatste stukje van jullie actieve reis. Nu nog lekker genietenvan het strand en lekkere eten samen met opa en oma. We missen jullie echt hoor en we hadden graag met jullie mee gezwommen. Tot snel dikke kus uit een herfstig Nederland!

    Xxx

  • 09 Februari 2014 - 13:14

    Renate:

    Indrukwekkend verhaal zeg van die killing fields. Had er geen idee van.
    Fijn dat jullie nu met je (schoon)ouders nog een mooie fijne tijd samen hebben en dan verwelkomen wij jullie graag weer in het harderwijkse. Ik hoor graag jullie verhalen in real life!!

    Hier alles chill. Tim leert fietsen zonder zijwielen.(grote frustratie bij mij) morgen eerste tienminutengesprek. Nu lekker 3000 meter vrouwen kijken. Hopen op weer goud!

    Dikke knuffels

  • 09 Februari 2014 - 13:17

    Pauline Van De Kamp:

    Wat een indrukwekkende reisverhalen. Ik ben diep onder de indruk. Je hebt het op zo'n mooie manier met enorm veel gevoel beschreven dat ik de stilte en het verdriet kon voelen. Het is heel mooi dat jij dit op deze manier kan over brengen en ons een kijkje aan de andere kant van de wereld gund. Ik weet ook zeker dat jouw leerlingen met open mond naar je verhalen zullen luisteren. Ik ben trots op je liefs mama.

  • 12 Februari 2014 - 22:59

    Jacq:

    Hee. Daan !!!
    Wat een bijzonders foto's toch weer. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de foto's van jullie toch echt mooi vindt. ( een cultuur barbaar ben ik , sorry) of ik vind jullie gewoon leuk :),
    Jij zo mooi samen met je zoon.
    En over onder de indruk zijn van dat geweld tegen kinderen, ik keek van de week met mijn kids in de klas, 13 in de oorlog, , dan hebben wij echt een mooi vak Daan...... En wat zul je deze ervaringen kunnen delen met die WASkids van je!!!
    ......maar gelukkig kunnen jullie nog even lekker genieten van zon zee, strand, kids en opa en oma.

    Carpe Diem

  • 17 Februari 2014 - 21:21

    Peter En Mieke :

    Beste Danielle, Sander, Thijn en Manou,

    Als we goed hebben gerekend zit jullie reis erop en zijn jullie weer thuis !! Wat hebben jullie als gezin een geweldige reis gemaakt met vele hoogtepunten en ervaringen.
    Wij hebben nog vaak aan jullie gedacht.
    We vonden het leuk jullie te hebben ontmoet en het verdere verloop van jullie reis te volgen…..

    Groetjes,

    Peter en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2401
Totaal aantal bezoekers 11105

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 19 December 2014

Thailand Vietnam met kids dec t/m feb 2014

Landen bezocht: