Ha Noi 25 t/m 30 jan 2014 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu Ha Noi 25 t/m 30 jan 2014 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu

Ha Noi 25 t/m 30 jan 2014

Door: fam Alberts

31 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Ha Noi 25 jan 2014:
Vandaag vertrokken uit Da Nang met het vliegtuig naar Ha Noi. Het was maar 1uur en 5min vliegen, dus helemaal prima. Rond de klok van 17.00 uur aangekomen in Ha Noi de hoofdstad van Vietnam. Dacht je dat HCMC druk was, maar dit slaat alles. Niet normaal hoe het verkeer hier is. Veel scooters waarop men een stuk of 4 varkens vervoerd, een kalf of meerdere kippen het maakt hier niets uit. Aangekomen bij ons hotel hebben we alles uitgepakt en zijn de stad ingegaan voor verkenning. In een lekker restaurantje gegeten en nog wat rond gewandeld en daarna lekker ons mandje in, kijken wat de dag van morgen ons gaat brengen.

Ha Noi 26 jan 2014:
Vandaag maar eens kijken wat deze stad ons te bieden heeft. Weer komt onze Lonely Planet goed van pas. Zo hebben we de mooie St. Joseph Cathedral mogen bekijken, helaas niet naar binnen vanwege een begrafenis. Dan maar een voet massage, ook niet verkeerd. Onderweg ergens lekker koffie gedronken en opzoek naar een shopping mall. Gevonden, Prada, Guccie, Armani, Cartier om je ogen uit te kijken. Ook in een kinder kleding winkel geweest, hier word je hebberig van, maar niets gekocht. Wel heerlijk gegeten hier. Weer terug naar het hotel om even uit te rusten, want we gaan naar een Water Puppet Show. Fantastisch om dit te zien, met name de kinderen hebben hier echt van genoten en wij weer van hen. Manou was steeds aan het dansen en riep whoo mama kijk! Visjes, water en begon vervolgens het liedje visje in het water te zingen, Thijm zat met open mond te kijken en vond het best spannend allemaal. Heerlijke dag gehad.

Ha Noi 27 jan 2014:
Vandaag de dag dat we naar Hoa en haar family gaan. Ongeveer 2uur rijden, het ligt richting Halong Bay. Aangekomen werden we ontvangen door de hele fam. Wat leuk allemaal! 's Middags gezellig lunchen op zijn Vietnamees, allemaal op de grond eten. En wat eten die mensen veel, er werd ons steeds gezegd, eat, eat, gelukkig hebben we Sander onze vuilnisbak mee en eet hij alles. Na de lunch naar de markt, weer met de hele fam. alle kinderen kregen kleren waaronder ook de onze, super lief allemaal! 's Avonds een soort van gourmet gehad, dit was heerlijk. Nog even met alle kids uit de buurt de straat op om te spelen en daarna op tijd naar bed, omdat we morgen met de hele family naar Halong Bay gaan om nog meer familie te bezoeken.

Ha Noi 28 jan 2014:
Op tijd opstaan, want we gaan met de hele familie opstap. Eerst ontbijten in de plaatselijke Noodel soup bar. Niet echt mijn ding, maar Thijm en Sander waren net halve Vietnamezen. 2 uur rijden naar Halong Bay en daar op een boot gestapt om deze mooie omgeving te bekijken. Prachtig is het hier en wat een lieve familie die goed voor ons zorgen. Wel druk zo met al die mensen die geen woord Engels spreken. Na dit tripje uit eten geweest, jemig wat een eten zeg. Eerst alles met vis en dacht je dat je klaar was, kwam er nog een hele vlees maaltijd achteraan met soep en wij moesten maar blijven eten, haha. Ook kwam er de nodige drank bij kijken dus moest ik naar huis rijden. Ja, Daan in het donker in Vietnam, maar ging heel goed. Er werd steeds door de broers gezegd:"good driver. Is ook logisch, want niemand heeft hier een rijbewijs(kopen ze allemaal). Een hele ervaring zo hier in het verkeer en goed voor mijn skills. Thuis gekomen, lekker naar bed, want we zijn doodop en morgen terug naar Ha Noi.

Ha Noi 29 jan 2014:
Vandaag terug ivm reis richting Cambodja. Eerst ontbijten, weer heerlijk gourmetten met zijn allen. De familie vond het erg jammer dat we al gingen, maar voor ons waren deze dagen druk genoeg. Thijm en Manou kregen lekker aardappels/groente/vlees, dit ging er goed in. Wel fijn, want Manou is niet echt een rijst fan en de familie was erg bezorgt dat ze niet zo goed at. Nu dit er in gingen, konden we wel langer blijven. Maar het was goed zo. Nu afscheid nemen, altijd lastig. We hebben hier nmlk een meisje ontmoet van 9 genaamd Qang, wie steeds onze dochter onder haar hoede nam. Dit meisje wordt opgevangen door de familie, omdat vader maar voor 1 kind kan zorgen(haar zusje) en moeder in Taiwan werkt voor 6 jaar. We hebben haar een leesboek en geld gegeven voor schoolboeken. Ze moest heel erg huilen toe wij weg gingen. Voor mijn moeder hart ook niet best. Weer mensen uit haar leven die weggaan, bah. Maar zoals San altijd tegen mij zegt is dat ik niet de hele wereld kan redden en dat dit meisje het voor de begrippen daar heel goed heeft. Toch blijft dit dan wel even zeer doen en besef je des te meer hoe goed je het zelf hebt, en dat je heel dankbaar mag zijn wat je, je kinderen kan bieden. Ook ben ik dan heel dankbaar dat ik dit avontuur met ons gezin mag beleven.

Ha Noi 30 jan 2014:
Vandaag even niks doen. Gewoon rustig met zijn vieren wandelen door het park, wat rond kijken, eten etc. We hebben een kleine tour door de stad gemaakt met een leuke route uit de Lonely Planet. We mochten zien hoe men hier kippen slacht, bah ik misselijk na het nemen van een foto, even een kok momentje, haha. Lekker rustig dagje zo. Verder de boel een beetje klaar maken voor Cambodja. We komen steeds een stukje dichter bij huis....

• 31 Januari 2014 - 12:17

Lisette Hizi Hair:

heey fam Alberts
    Jullie kaartje is aangekomen in de kapsalon
    Wat een gave reis maken jullie zeg...
    leuke foto's hoor ben natuurlijk errrug jaloers haha
    geniet er van want het is zo weer voorbij
    veeel plezier!!!!
    Groetjes Lisette

• 31 Januari 2014 - 13:24

Renate:

Och dat raakt me ook van dat meisje. Lief dat jullie haar wat hebben gegeven. De tijd gaat snel zeg. Jullie zijn alweer bijna terug. Kunnen Tim en Thijm op zwemles ;) nog een niet aan denken. Geniet!

Xx

• 31 Januari 2014 - 15:38

Sasja:

Wat een prachtige verhalen en foto's weer!
    En die foto van Thijm en Manou.....smelt :D Te schattig gewoon!!!!
    Ontzettend bijzonder inderdaad dat jullie dit als gezin mogen/kunnen meemaken!
    Prachtig!! Geniet er nog maar goed van!
    Liefs Sasja

• 02 Februari 2014 - 21:41

Peter En Mieke:

Hoi Danielle, Sander, Thijm en Manou,

Het is leuk om jullie belevenissen te volgen.

Groetjes Peter en Mieke