laatste dgn bangkok op naar Koh Tao 21/23 dec 2013 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van famalberts - WaarBenJij.nu laatste dgn bangkok op naar Koh Tao 21/23 dec 2013 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van famalberts - WaarBenJij.nu

laatste dgn bangkok op naar Koh Tao 21/23 dec 2013

Door: fam alberts

23 December 2013 | Thailand, Koh Tao

Bangkok 21 dec 2013:
Verslag was bijna af totdat onze lieve Thijm op een knopje drukte, dus nu de 2de variant. Vandaag heerlijk uitgeslapen en na een goed ontbijt op bezoek bij de koning. We konden het mooi lopen vanuit ons hotel en met de taxi of Tuk Tuk was het geen doen ivm demonstraties. Thijm vond het maar wat spannend om bij de koning op bezoek te gaan, we hadden hem natuurlijk vooraf al ingelicht. Wat blijft het altijd een prachtig gezicht, het Paleis in al haar schoonheid en met mooie rituelen. Hier brand men wierook en kaarsjes en dit hebben wij ook gedaan voor onze dierbaren. We zijn ook nog bij de Wat Po geweest en hebben daar de liggende Boeddha mogen aanschouwen. Wat een immens gezicht om dat beeld in zo'n klein hokje(tempel) gepropt te zien liggen. Deze dag hebben we uiteraard ook weer afgesloten met een heerlijke massage(you like!).

Bangkok 22 dec 2013:
Vandaag een relaxed dagje voor de boeg, omdat we vanavond met de bus vertrekken naar Chumpon om vervolgens de boot te nemen naar Koh Tao, wat achteraf gezien een helse tocht was, maar dat later(cliffhanger). Dus vandaag wezen zwemmen en we wilde nog even gaan shoppen. Dit feestje ging helaas niet door omdat er overal door de stad demonstraties waren. Wij met de Tuk Tuk overal door heen. Dit was best spannend, maar ook heel mooi te zien hoe de Thai om hun land(politiek) geven. Met mijn foto camera in de hand voelde ik me net vd pers(haha) 't gaf ook echt een gevoel van mee willen doen, maar we hebben het gewoon bij foto's nemen gehouden. Rond 9pm met de bus naar Chumpon, een rit van ca 8 uur, maar de kids deden het prima. lekker slapen dus tot de volgende morgen met die leuke boot.

Chumpon/Koh Tao 23 dec 2013:
Om 7 am met de boot naar Koh Tao, jeeeh strand! Een mooie, snelle, stevige catamaran moest ons binnen ander half uur naar ons eilandje in de zon brengen. Snel was ie, mooi was ie, maar hoge golven veel wind en een boot met daarvan 80% spugende mensen. Manou en ik hoorde bij die 80%. Sander en Thijm bij de 20%. Was alleen in staat om voor mezelf te zorgen, San voor onze dochter en een lieve Thaise matroos voor Thijm. Het leek wel of de golven over de boot heen kwamen. Ziek, ziek, Super ZIEK in een climax! En dan te bedenken dat we nog 2 x met die .... boot moeten. Hier aangekomen maakt alles weer goed. Lekker weer, overal zand, lieve mensen, daar knapt een mens van op. Na te hebben opgefrist hebben 2 scooters gehuurd om het eiland te verkennen. Het is hier gezellig rustig en er hangt een fijne sfeer! Hier dan onze kerst doorbrengen, raar maar waar.

• 23 December 2013 - 22:40

Pa En Ma Van De Kamp:

Hey jongens dat 3 dagen vakantie al zo'n drukte kan opleveren.
    Nu dan even relaxen aan het strand en kerst in de zon vieren daar droomt toch iedereen van?
    Daan de golven worden alleen maar kleiner dus de volgende reis gaat wat vloeiender....denk ik.
    Het skypen is nog niet helemaal gelukt maar oplossing is onderweg.
    Veel plezier en we spreken elkaar snel.

• 24 December 2013 - 14:53

Nijroldertjes:

Fijne kerst in ver weg ie stan

• 25 December 2013 - 09:07

Christa Scheffer:

Merry christmas lieve buurtjes!
    Haha leuk zo'n boottochtje!
    Dikke kus

• 02 Januari 2014 - 21:37

Renate:

Wat een prachtplaatje van jullie kienders op de schommel.. x