Ho Chi Min/Hue/Hoi An 20 t/m 24 jan 2014 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu Ho Chi Min/Hue/Hoi An 20 t/m 24 jan 2014 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min/Hue/Hoi An 20 t/m 24 jan 2014

Door: fam Alberts

24 Januari 2014 | Vietnam, Hội An

Ho Chi Min/Hue 20 jan 2014:
Vandaag met het vliegtuig naar Hue toe en afscheid nemen van het drukke maar gezellige HCMC. Gelukkig maar 1uur en 5 min vliegen, prima zo. Aangekomen in Hue vonden we het erg koud, brrrr. Rondje de buurt verkennen, wat tourtjes geboekt en lekker gegeten. Met het koele weer voel je je net een beetje in Nld, mijn humeur was dan ook wat minder, morgen weer een dag!

Hue 21 jan 2014:
Lekker uitgeslapen en een heerlijk ontbijt verorbert. Rond de klok van 10 werden we opgehaald om op pad te gaan, we mochten weer terug in de geschiedenis en hebben de machtigste krijger uit de 18de eeuw mogen bewonderen met zijn ijzeren leger. En verder wat mooie Pagoda's(tempels). In de middag heeft Sander lekker een massage genomen en heb ik met de kids een middag dutje gedaan. Ja, massage... Sander roept vaak:"you like massage?? 5dollar en de rest wat hij erbij zegt, grrr nu roept Thijm het zelfde. Ik vind het leuk dat hij wat Engels spreekt, maar dit hoeft niet perse. 's Avonds gezellig gegeten en boven op een terras van een heel, heel, heeeeel hoog hotel koffie gedronken. Prima dag zo en het weer wordt iets beter.

Hue 22 jan 2014:
Vandaag zelf op pad om het Citadel te bekijken wat bij het Unesco erfgoed hoort. Wat prachtig om te zien. Soms zou je wel even in de tijd terug willen gaan hoe het toen was, heel bijzonder. Onderweg nog de pluis van Manou kwijt geraakt, maar weer gevonden, gelukkig. Veel kilometertjes gelopen hier. In deze stad nog een man van 93 ontmoet die foto's van zijn kleindochter liet zien en foto's van heel vroeger, hier word je toch weer geraakt door zo'n oud lief mannetje. Op de terugweg een fietstaxi genomen, de benen waren iets te moe. Op tijd naar bed, want morgen vertrekken we met de auto naar Hoi An.

Hue/Hoi An 23 jan 2014:
Op naar Hoi An met de auto door een heuvelachtig landschap en nalatenschap door de Amerikanen. Onderweg China Beach bezocht(R&R) de weekend plaats van de Amerikanen. Mooi strand, maar nu net Scheveningen in de herfst. Ook diverse Amerikaanse stellingen bekeken vanuit waar ze alles goed in de gaten konden houden. En dan na een lange dag ben je in Hoi An waar de zon begint te schijnen en je heel veel kunt shoppen, joehoe! Eerst opzoek naar een tas op wielen want onze 2 backpacks zitten vol. Goed, tas gevonden nu opzoek naar een maat pak. Wat word je hier hebberig van. Mooi pak voor Sander laten maken, toppie. Nu even genieten van dit pittoreske dorpje wat bekent staat om zijn maat pakken etc. Heerlijk gegeten en weer een restaurant dat voor Manou aardappels en groenten maakt. Genieten zo!

Hoi An 24 jan 2014:
Vandaag na een lekker ontbijt de stad in, want we hebben een afspraak om schoenen op maat te laten maken. De zon schijnt trouwens ook volop en de slippers kunnen weer uit de tas worden gehaald. Aangekomen bij de schoenen winkel heeft San er 3 paar besteld en ik 1 paar(netjes van mezelf). Na het shoppen met een bootje gevaren en Thijm mocht sturen, heel geconcentreerd was hij. Mooi om te zien, wat een lekker ventje toch. Verder nog de Japanse brug bezocht, erg handig zo'n Lonely Planet. In de middag beiden naar de massage en de kinderen werden beneden bezig gehouden, top! Morgen alweer naar Hanoi, we gaan op bezoek bij Hoa en hebben de reisplannen iets gewijzigd. Vanuit Hanoi gaan we verder naar Cambodja, omdat het weer in de verdere plaatsen er minder uit zag. Ben benieuwd hoe het daar is.

• 24 Januari 2014 - 15:57

Hanneke:

Dag lieve luitjes,
    wat heerlijk om jullie verhalen te lezen..
    Wat doen jullie veel en maken jullie mooie dingen mee!
    Vanuit een koud en druilerig Nederland genieten we met jullie mee:-)
    Veel plezier nog met elkaar!!
    Liefs Han

• 24 Januari 2014 - 17:17

Lyam En Yuna:

Lieve thijm en manou,
    Mama vertelde dat jullie naar Hoa gaan, geven jullie haar een knuffel van ons?
    Wij missen jullie hoor! Yuna wordt al heel groot en Lyam leert elke dag nieuwe woordjes.

Veel plezier nog tot over 3 weken!

Liefs yuna en Lyam

• 24 Januari 2014 - 21:12

Denise:

Lieve Thijm, manou
    Hier eindelijk een berichtje van mij, jullie allerliefste leidster ;)
    Wat een ontzettende mooie verhalen en mooie foto's. Thijm ik vind het wel ontzettend stoer dat jij met die tijgers durfde te knuffelen. Manou volgens mij ben jij een paar centimeter gegroeid. Thijm en Manou als jullie terug komen, geven wij geen massages en manicure's bij Mickey's. Sorry!! Maar wel heel veel knuffels. Ik mis jullie wel hoor. Geniet er nog even van en tot snel!!! Van Denise

• 25 Januari 2014 - 11:44

Laura:

Weer even al jullie belevenissen bijgelezen, leuk!
    Wat een bijzondere reis maken jullie!
    Veel plezier bij Hoa, doe haar de groetjes!

Liefs Laura

• 26 Januari 2014 - 19:09

Marielle:

Hoi lieve Daan, Sander en kids,

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen!
    Wat een mooie reis zeg,
    leuk om al die foto's te zien en te zien hoe jullie genieten!
    Veel plezier nog!

Liefs mar

• 26 Januari 2014 - 20:03

Jacquelien Zwep:

Hoi, hoi,

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken.
    Fijn om zo met jullie gezin te mogen genieten, mooie herinneringen voor later!

Veel plezier samen!

Liefs Jacq