Ho Chi Min 14 t/m 16 jan 2014 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu Ho Chi Min 14 t/m 16 jan 2014 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min 14 t/m 16 jan 2014

16 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ho Chi Min 14 jan 2014:
Vandaag de stad maar eens verkennen bij daglicht. Het klopt ook wel als men zegt: Saigon, the City that never sleeps. In onze buurt gingen de feestjes tot in de vroege uurtjes nog door. Vandaag dus opzoek naar een tentje waar men vroeger en nu nog steeds noedelsoup verkoopt(vroeger aan de Amerikanen). Hierboven zat het hoofdkwartier van de VC. Eerst dus de soep en daarna een kijkje boven nemen. Wat een mooie geschiedenisles hebben wij hier gekregen van de man diens vader vroeger met een glimlach de soep aan Amerikanen verkocht terwijl boven de laatste slag op de Amerikanen werd bedacht en ook gewonnen. Wat bijzonder om zo even een blik te werpen op een stukje geschiedenis. Erg onder de indruk! Verder een beetje rond gewandeld en ons verbaasd over het drukke verkeer waarin weinig ongelukken gebeuren. Gewoon oversteken dus. 10 miljoen mensen waarvan er 7 miljoen op een scooter rijden.

Ho Chi Min 15 jan 2014:
Vandaag vroeg op want we gaan de Cu Chi tunnels en Cao Dai temple bezoeken. Cao Dai is hier een heel jong geloof bestaande uit: Boeddhisme, Katholicisme en Islam. Wat prachtig om deze geloven verenigd te zien, het kan dus wel! Moet ook zeggen dat ik hier erg ontroerd door was. De Cu Chi tunnels waren ook gaaf, 250km aan tunnels waarin je ziekenhuizen, eet gelegenheden etc had. Wat een inventieve lui die Vietnamezen en dan nog geen eens over de booby traps gesproken. Bijzonder om zo midden in een stukje geschiedenis te mogen staan en om zelf even te ervaren hoe het is om zo'n tunnel in te kruipen. De booby traps hebben we maar niet uitgeprobeerd. Sander heeft nog even geschoten en ik me even verstopt in een tunnel, het leek Tour of Duty wel en in mijn hoofd speelde het liedje Paint it Black zich af. Een mooie, indrukwekkende en lange dag.

Ho Chi Min 16 jan 2014:
Vandaag lekker uitgeslapen en hebben we een heerlijk Frans ontbijtje genuttigd in een leuk tentje. Daarna naar het War museum geweest waar we weer aan een stukje geschiedenis hebben mogen ruiken. Wel vanuit het oogpunt van Noord-Vietnam, dus niet erg pro Amerika. Wel indrukwekkend wat voor een gruwelen er hebben plaatsgevonden en hoe deze oorlog is gegaan. Heb nu wel veel te vertellen aan mijn groep 8. Ook nog posters gevonden waarin Nederland nog wat heeft betekend. Daarna nog bij het Independence Palace geweest en de kathedraal (notre dame) bezocht. Lekker wat gedronken boven op het dak bij het Rex Hotel, super de luxe. Beneden in dit hotel had je nmlk winkels van Gucci, Chanel, Rolex etc een leuke ervaring dus. Morgen gaan we de Mekong Delta in voor een druk programma, dus nu even uitrusten.

• 16 Januari 2014 - 12:49

Wanda:

Superleuk weer om te lezen jongens!!
    Ook heel leuk dat we ff konden skypen van het weekend ook al was het tijdstip wel wat minder geschikt voor ons haha. Moeten we gauw weer doen! Mooie foto's ook, echt heel gaaf!
    Nou lekker genieten en we spreken elkaar snel weer!
    Dikke kus

• 16 Januari 2014 - 19:25

Martin:

Hallo Daantje en familie,

Wat een interessant land is Vietnam toch. Dat stukje geschiedenis over de oorlog. (leuk die Hollandse poster) En die samensmelting van 3 geloven, ook leuk om te weten. Jullie vermaken je zo te zien prima.
    Hier gaat het ook goed. Veel liefs, Martin

• 16 Januari 2014 - 21:30

Alien Alberts:

Lieve allemaal,

Wat leuk om dit allemaal te lezen, en ook zo herkenbaar, wij waren 5 jaar geleden ook in het Rex Hotel, in de tunnels in het war museum.. We hebben veel foto's etc. van dappere vietcong gezien en vele bange amerikaanse soldaten.. Men is (heel begrijpelijk) anti amerika. Met simpele wapens je kunnen verweren tegen de amerikanen..
    Al die oude tanks, helicopters etc.. buit gemaakt op de amerikanen.
    Heel veel plezier in de Mekong Delta, wat zal de rust je daar bevallen! Heel erg mooi maar pas op voor de muggen met de kleine kinderen.

Skippen we binnenkort weer!! Graag op zondag.

• 17 Januari 2014 - 11:50

Pauline En Milan:

Wat geweldig om jullie verslagen te lezen en wat een mooie foto's toch. Oma heeft ze samen met Milan zitten bekijken en hij wil daar echt graag naar toe. Want hij vond de olifanten tijgers en apen super leuk maar ook spannend. Alleen de spin vond hij niet leuk. Hij vond tante Daniëlle wel heel stoer leuk en mooi(zeker bij de tijgers op de brug en de surfplank). Zij mag ook met Milan op vakantie waar naar toe weet hij nog niet. Daar gaat hij even over nadenken. Dikke knuffels voor jullie allemaal een extra dikke pakkerd voor de kleintjes. Nog een hele fijne tijd en we skypen.

Liefs Milan en (o)ma

• 17 Januari 2014 - 20:54

Geert Peters:

Hey luitjes, net al jullie verslagen met veel plezier zitten lezen: geweldig. Krijg weer het gevoel alsof ik er zelf weer rond loop. Alles wat jullie van Ho Chi Minh beschrijven heb ik 20 jaar geleden ook zo ervaren inclusief Cu Chi tunnels. Indrukwekkend en zeer leerzaam.
    Heel veel plezier samen en blijf genieten zoals jullie dat nu ook beschrijven.

• 17 Januari 2014 - 21:05

Christa:

Wat maken jullie toch veel mee en wat zien jullie een hoop mooie dingen.
    Heerlijk om jullie zo met z'n viertjes te zien genieten.
    Het is jullie gegund. Van het weeken nog een keertje proberen te skypen?
    Wie weet gaat het een keertje lukken.
    Veel liefs en kusjes van de scheffertjes.