Chiang Mai / Ayutthaya / Ho Chi Min 10 t/m13 jan 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu Chiang Mai / Ayutthaya / Ho Chi Min 10 t/m13 jan 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van famalberts - WaarBenJij.nu

Chiang Mai / Ayutthaya / Ho Chi Min 10 t/m13 jan 2

Door: fam Alberts

14 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Chiang Mai 10 jan 2014:
Vandaag laatste dagje in Little Village bij meneer Hans, zoals Thijm hem noemt. Even naar de supermarket fietsen voor de laatste spullen, omdat we vanavond met de nacht trein naar Ayutthaya gaan. Manou in een kinderzitje en Thijm met een aanhangfiets, helemaal geweldig! 's Middags nog even lekker zwemmen en Thijm nog even bij Hans in et zijspan, rond de klok van vieren naar de trein gebracht. Wat een belevenis was dit weer. Om vijf uur vertrok de trein, we zaten met Franse mensen die boven ons sliepen. Rond 8 uur 's avonds werden de bedjes opgemaakt en zijn we lekker gaan slapen rond half 7 werden we gewekt en hebben de spullen gepakt om vervolgens uit de trein te stappen. Echt super om zo et de trein te reizen!

Ayutthaya 11 jan 2014:
Vandaag dus erg vroeg aangekomen in ons hotel. We konden helaas nog niet inchecken dus dan maar met de tuk tuk een tempel tour van een uurtje doen. Daarna een kappertje gepakt want onze haren groeien aardig hier. Toen eindelijk ontbijten/lunchen in ons hotel en daarna lekker douchen en even allemaal een middag dutje doen. Na ons heerlijke slaapje zijn we gaan kijen of we treinkaartjes voor naar Bangkok konden regelen en hebben we de mooiste tempel van Ayutthaya bezocht(Wat Chai). Prachtig hier, Thijm viel het gelijk op dat alle Boeda's geen hoofd meer hadden, dus wij maar het verhaal een beetje uitgelegd, nu legt hij aan mensen waarmee we een tour hebben dit zelfde verhaal uit en kijkt iedereen hem vol verwondering aan. Daarna gegeten op een boot, wat in de Lonely Planet stond als aanrader, helaas was er net iemand niet zo lekker geworden, dus was bij ons de trek een beetje weg. Verder een prima dag.

Ayutthaya 12 jan 2014:
Vandaag naar het oude paleis geweest, een markt bezocht en wat tempels uiteraard. In de middag hebben we beiden een lekkere massage genomen en heeft Thijm hierbij geholpen. Na de lunch onze spullen ingepakt omdat we morgen bijtijds richting Bangkok moeten willen we ons vliegtuig halen en de demonstranten Bangkok willen sluiten. In de avond een boot tour gemaakt rondom Ayutthaya, dit is nmlk een eiland. Erg leuk, maarde boot zat iets te vol naar onze menig. Af en toe helde hij behoorlijk over. 's Avonds op tijd naar bed ivm met trein/vliegreis naar Ho Chi Min.

Ayutthaya/Ho Chi Min 13 jan 2014:
Na ons ontbijtje weer met de rugzak op lopen naar het station. Dit is een trein waar je binnen 1 minuut in en uit moet stappen, even een stress momentje dus. Gelukkig waren er aardige demonstranten die ons hielpen. Bizar weer dit, Manou bij een van de mannen op schoot ivm te weinig plek en dat moeders niet naast een boeddhist mag zitten en Sander met Thijm samen. Er werd nog even haar fijn uitgelegd waarom nu de demonstraties. De kids nog op de foto voor het uitstappen en werden weer netjes geholpen, toppie! Op naar het vliegtuig en naar Saigon. Een vlucht van anderhalf uur, prima te doen dus. Wat een drukke stad dit, heb mijn ogen uitgekeken. Overal scooters en mm werk. Lekker gegeten bij Pizza Hut en onderhand was het al 9 uur 's avonds dus allemaal naar bed en morgen maar eens de stad verkennen. Alles gaat goed met ons!

• 14 Januari 2014 - 12:51

Alien Alberts:

Hallo kinderen en kleinkinderen,

Wat een geweldige belevenis Saigon, overal scooters, overal mensen. Wat een drukte, alleen al het oversteken is een mega klus. Maar de vietnamezen helpen je wel heel lief met oversteken. Prachtige stad, mooie winkel. Wij hebben gegeten boven in Hotel Rex, echt een belevenis.
    Maar als je straks buiten saigon komt is het heel rustig.. een wereld van verschil.
    Geniet lekker samen van dit mooie vriendelijke land.
    Als je op het platteland komt, kijken de mensen hun ogen uit, naar blanke, blonde lange mensen, veel mensen willen je aanraken. heel apart. Geniet van alles en kijk niet teveel hoe mensen eten.. Let er maar niet op! Het zou je eetlust kunnen bederven.. Veel plezier en tot over 3 weken..

Alien

• 14 Januari 2014 - 20:08

Jacqueline:

Ha die Daan, wat een prachtige foto's zijn er weer gemaakt!! Echt een belevenis.
    Wat staat Manou schattig op de foto. Die van jou en je dochter is ook echt heel mooi. Zal een waardevolle zijn voor Sander, de 2 vrouwen van zijn leven :).
    Misschien moeten jullie straks thuis ook zo'n aanhang fiets gaan aanschaffen want beide alberts vinden dat erg leuk volgens mij.
    Hier weer drukte van alle dag. Jongens hebben tentamenweek . Jesse start begin februari met stagelopen . Gaat het echt beginnen, ben benieuwd hoe hij het vindt.
    Ik kijk al weer uit naar de volgende foto's

Lieve groet,
    Jacq

• 15 Januari 2014 - 14:50

Peter En Mieke Raadschilders:

Hoi Danielle,Sander,Thijm en Manou,

Leuk om te lezen hoe jullie de treinreis hebben ervaren !!
    Fijn dat jullie geen last hebben gehad van de demonstraties in Bangkok.
    Voor ons zit het er helaas bijna op. Zaterdagnacht vliegen wij terug naar Nederland.
    Wij zullen jullie reis blijven volgen en wensen jullie nog een fijne tijd toe.

Groetjes, Peter en Mieke (surrogaat opa en oma)